Nieuws - Item

DESIGN

Riedel ontwerpt Coca-Cola glas

GEPLAATST: 20-01-2014 | DEEL DIT BERICHT

Georg Riedel, eigenaar van de gelijknamige en welbekende glasproducent, droomde er al van sinds hij een kleine jongen was: een samenwerking met Coca-Cola. Nu is het er dan toch van gekomen, want wijnglasexpert Riedel heeft speciaal voor Coca-Cola een nieuw glas ontworpen.


Het glas moet ervoor zorgen dat de cola precies zo smaakt, als die bedoeld is. Het heeft dezelfde opening als het O-series Sauvignon Blanc glas van Riedel, terwijl de rest van het glas gebaseerd is op de vorm van het originele Coca-Cola flesje.
Verwacht niet dezelfde smaaksensatie als je de light-versie van het frisdrankmerk of cola van concurrent Pepsi uit het glas drinkt, want daar is het glas niet voor ontworpen.

 

Riedel heeft eerder al eens een uitstapje naar waterglazen gemaakt, maar dit is het eerste glas dat het bedrijf voor een niet-alcoholische drank ontwikkeld heeft.

 

Het glas is geproduceerd in een oplage van 80.000 stuks en is alleen verkrijgbaar in de detailhandel. Het glas kost $ 19,99 (ca. € 15) per stuk en $ 29,99 (ca. € 22) per twee stuks. 

Meer design nieuws

WINELIFE op